Grafisch design software

Grafisch design software behoort tot het basisgereedschap van de marketingafdeling. Tenslotte, een sterk design is een essentieel onderdeel van succesvolle marketing. Van visuele content op social media tot professionele websites en opvallende advertenties: goed ontworpen visuals trekken de aandacht en versterken de merkidentiteit. In een digitale wereld waarin consumenten worden overspoeld met content, helpt doordacht design bedrijven om zich te onderscheiden.

Designsoftware stelt marketeers en ontwerpers in staat om snel aantrekkelijke visuals te creëren, van afbeeldingen en infographics tot geanimeerde banners en interactieve content. Met gebruiksvriendelijke tools kunnen zowel professionals als beginners krachtige visuele content maken zonder diepgaande grafische kennis. Daarnaast speelt AI een steeds grotere rol in design, bijvoorbeeld door het automatisch genereren van lay-outs en kleurenschema’s op basis van merkidentiteit. Dankzij software voor grafische vormgeving kunnen bedrijven efficiënt en consistent communiceren met hun doelgroep, terwijl ze tegelijkertijd een sterke en herkenbare visuele stijl behouden.

Uitgelicht: VistaCreate

 

VistaCreate is een software applicatie voor grafische vormgeving. Dit kan geheel online, waardoor niet langer zware applicaties nodig zijn die grote impact hebben op het werkgeheugen van de IT-omgeving van een organisatie.

Bovendien heeft deze tool een hoge gebruiksvriendelijkheid en lage leercurve, waardoor je snel en eenvoudig ontwerpen maakt voor digitale marketingkanalen zoals de website en social media. Ook voor print media is het zeer geschikt.

Overzicht design software

ArtBreeder: Een creatieve tool voor het genereren van kunstwerken met behulp van AI.
Autodraw
: Een webgebaseerde tool voor het snel tekenen van eenvoudige afbeeldingen met behulp van AI.
Clipdrop: Een app voor het kopiëren en plakken van objecten van foto’s naar documenten.
Designify: Een platform voor grafisch ontwerp en branding.
Figma: Een ontwerptool voor het maken van gebruikersinterfaces en prototypes.
Flair AI: Een tool voor het automatiseren van wervingsprocessen.
Flux1: AI-software waarmee je aan de hand van een prompt een afbeelding kunt genereren.
Genei: Een tool voor het synthetiseren van 3D-gevormde texturen vanuit afbeeldingen.
Magician: Een app voor het organiseren en beheren van digitale inhoud.
MyFonts: Een online bron voor lettertypen en typografie.
Remini AI: Een AI-aangedreven tool voor het verbeteren van oude foto’s en video’s.
Simplified: Een AI-aangedreven app voor Shopify-bedrijven om ontwerptaken te stroomlijnen.
Snappa: Een grafisch ontwerptool voor het maken van visuele content zoals afbeeldingen, banners en sociale media-graphics.
VistaCreate: Een grafisch ontwerptool voor het creëren van visuals, flyers en andere designs.

 

Alle software per categorie

Blog

SEO en GEO in 2025 – nieuwe strategieën voor online vindbaarheid

Waarom je verder moet denken dan alleen zoekwoorden om gevonden te worden? Zoekmachineoptimalisatie is niet meer genoeg. Wie in 2025 online gevonden wil worden, heeft meer nodig dan alleen een paar goedgekozen zoekwoorden. De klassieke SEO-aanpak met technische optimalisatie, backlinks en zoekwoordonderzoek blijft weliswaar belangrijk, maar de spelregels zijn veranderd. Generatieve AI-systemen zoals ChatGPT, Google Gemini en Claude veranderen hoe gebruikers informatie vinden. In plaats van een lijst met links, krijgen zij direct een antwoord, samengesteld uit duizenden online bronnen. Dat betekent dat jouw content niet alleen zichtbaar moet zijn in zoekmachines, maar ook relevant genoeg moet zijn om opgenomen te worden in AI-gegenereerde antwoorden.

Lees meer »

Data scrapen kun je zelf met deze slimme tools

Bedrijven die dagelijks werken met klantgegevens, contactlijsten of concurrentie-informatie doen dat verrassend vaak nog met de hand. En dat is zonde. Want er bestaan slimme scraping-tools waarmee je binnen enkele seconden honderden of duizenden datapunten van websites kunt halen. Zonder programmeerkennis. Data scrapen is niet alleen voor techneuten of developers: met de juiste tools en een klein beetje kennis bespaar je uren werk per week. Het kan dus vele malen sneller. In dit artikel leer je wat data scraping precies is, waarvoor je het gebruikt en welke tools jou op weg helpen. Het doel: minder knippen en plakken, meer waarde halen uit openbare data. Het ligt tenslotte voor het oprapen. Als je weet hoe het werkt dan wil je nooit meer terug!

Lees meer »

AI implementeren in jouw organisatie: de aandachtspunten

Voorop lopen, op de rijdende trein spingen, de (grijze) massa volgen of de kat uit de boom kijken? Er ontstaan groepen. Tot welke groep wil jouw organisatie behoren? De AI-boot missen is een no-go. Hoe krijg je jouw organisatie mee als business owner of marketeer? er zijn uitdagingen, natuurlijk. Die zijn er altijd. Maar de kansen zijn er nog veel meer. Ok, bij marketingtools-vergelijken.nl zijn we bevooroordeeld. Toch zijn we ook kritisch...AI in jouw organisatie uitrollen? Zo pak je dat slim aan. De opkomst van kunstmatige intelligentie lijkt namelijk niet te stoppen. AI is niet langer een speeltje van techbedrijven, maar raakt inmiddels elke organisatie, groot of klein. Toch roept deze ontwikkeling veel vragen op. Want hoe zet je AI zinvol en verantwoord in? En hoe zorg je dat je medewerkers meebewegen? Wij leggen je uit hoe je AI op een slimme en duurzame manier integreert in jouw organisatie.

Lees meer »

Wat is een AI agent en wat kun je ermee?

AI agents zijn aan een opmars bezig. Je hoort de term steeds vaker vallen, maar wat is het nu precies? En belangrijker: wat kun je ermee in de praktijk? We staan op een kantelpunt in de digitale evolutie. Waar AI voorheen vooral werd ingezet als hulpmiddel voor specifieke taken, zoals het schrijven van teksten of het analyseren van data – zien we nu steeds vaker software die zelfstandig kan redeneren, plannen en uitvoeren. Dit type software wordt een ‘AI agent’ genoemd: een digitale assistent die niet alleen reageert op opdrachten, maar ook zelf kan beslissen welke stappen nodig zijn om een doel te bereiken.

Lees meer »

Hoe repurposing jouw marketing vermenigvuldigt

Merken en marketeers staan onder druk om constant zichtbaar te zijn op talloze kanalen: van Instagram tot LinkedIn, van nieuwsbrieven tot YouTube. Maar hoe blijf je relevant zonder jezelf uit te putten met eindeloze nieuwe content? Het antwoord: repurposing.

Lees meer »

Marketingsoftware in 2025: wat gaat er veranderen dit jaar?

De inzet van marketingsoftware in 2025 groeit enorm. Digitalisering heeft echt een vlucht genomen in het marketing- en communicatiedomein. In 2025 worden bedrijven geconfronteerd met een digitale revolutie die de manier waarop zij consumenten en/of zakelijke klanten bereiken en betrekken ingrijpend zal veranderen. In dit artikel gaan we dieper in op trends, nieuwe data, unieke inzichten en voorspellingen over de rol van marketingsoftware in de nabije toekomst.

Lees meer »