Methodologie: zo beoordelen we tools
We willen dat lezers snel en verantwoord software kiezen. Daarom hanteren we een vaste aanpak met duidelijke criteria en update-beleid.
Selectie van tools
Focus op relevantie voor marketeers/ondernemers en actuele vraag. De tools zijn overzichtelijk gerangschikt in categorieën. Nieuwe tools worden toegevoegd op aanvraag of wanneer de redactie nieuwe tools ontdekt.
Beoordelingscriteria
Elke softwaretool die wordt beoordeeld wordt onderworpen aan de hand van de volgende criteria:
- Functionaliteit & use-cases (features, AI, integraties).
- Gebruiksvriendelijkheid & onboarding.
- Prijs & licentiemodel (EU-relevantie waar mogelijk).
- Support & documentatie.
- Signalen uit de markt (roadmaps, updates).
Transparantie & integriteit
Onze redactie heeft als doel marketeers en ondernemers op weg te helpen, te adviseren en inzicht te geven in het (soms complexe en uitgebreide) landschap van marketing- en AI-software, Sommige links kunnen affiliate- of partnerlinks zijn. Dit beïnvloedt onze redactionele beoordeling niet; we streven naar volledige transparantie. Bij de beoordeling en het schrijven van de reviews wordt volledige autonoom geopereerd. Bovendien kunnen websitebezoekers zelf ook reviews plaatsen.
Updates & kwaliteitscontrole
We voorzien pagina’s en reviews indien nodig. Desondanks kan het zijn dat de informatie op een pagina niet volledige up-to-date is doordat er een prijswijziging heeft plaatsgevonden of dat er een wijziging heeft plaatsgevonden in de functionaliteiten. Vragen of feedback? neem dan even contact op. Tips worden gewaardeerd!
