Hubspot - review & beoordeling

 

HubSpot is een klantenplatform en uitermate geschikt voor bedrijven die de ambitie hebben om te groeien op een doelgerichte wijze en veel waarde hechten aan een klantgerichte benadering. 

 

HubSpot zet klanten op de eerste plaats. Voor de organisatie die Hubspot gebruikt, is een set van tools beschikbaar die praktisch toepasbaar is om klantcontact te optimaliseren en te sturen. Daarbij worden connecties gemaakt tussen teams, zoals sales, marketing, operatie en support. Hubspot ondersteunt namelijk bij het faciliteren van klantreizen en daaruit maximaal rendement te behalen. Dat doet deze software niet ‘stand-alone’, maar met een uitstekende integratie met andere software, zoals CRM, e-mailmarketing, etc.

 

Zoals aangegeven, de zogeheten Customer Journey staat hierbij centraal. Veel organisaties hebben dergelijke journeys ingericht, maar vaak blijft het rendement en de meetbaarheid een pijnpunt. Voorbeelden van populaire journeys het downloaden van een whitepaper, het doen van een offerte-aanvraag, een uitnodiging voor een evenement, het indienen van een support-ticket of het verzenden van een nieuwsbrief. 

 

Kijkend naar deze voorbeelden is al te zien dat er vaak meerdere teams/afdelingen/functionarissen betrokken zijn. Hubspot helpt om de stap te zetten om (potentiële) klanten op te waarderen: van anoniem naar prospect, van klant naar promoter. Denk hierbij aan websiteverkeer te genereren, leads te converteren, snel verbinding te maken, prospects te begeleiden, feedback van klanten te verzamelen, nieuwe/extra diensten te leveren, in contact te komen met waardevolle klanten, up-sells en aanbevelingen te vergroten.

 

Waar is Hubspot sterk in?

 

Uniforme klantervaring

Bij veel organisaties is er door de waan van de dag niet altijd aandacht voor een optimale klantervaring. Hubspot lost dit probleem op. De reis van een koper is een complex, kronkelig pad dat er idealiter toe leidt dat potentiële klanten worden omgezet in merkambassadeurs. Daar is aandacht en structuur voor nodig. Met de inbound-methodologie van de software van Hubspot kunnen bedrijven doelgroepen aantrekken en betrekken. Klantgerichtheid en klantbehoud zijn beiden geïntegreerd.

AI-aangedreven

Kunstmatige intelligentie zorgt voor een revolutie, zeker ook in softwareland. Hubspot heeft deze nieuwe technologie direct omarmd en dat zie je terug in bijvoorbeeld de HubSpot AI-assistent en ChatSpot. De AI-assistent-tool kan standaard worden geïntegreerd met alle HubSpot-producten, zodat je kunt schakelen tussen handmatige en AI-contentcreatie om teksten te genereren voor blogposts, sociale posts, marketing-e-mails en meer.

ChatSpot is een conversatie-CRM-bot gebouwd voor zakelijke professionals met waardevolle inzichten op basis van realtime gegevens – van concurrentieonderzoek tot trefwoordrangschikkingen – allemaal binnen hetzelfde platform.

Contactrecord

Het contactrecord van HubSpot geeft bedrijven een uniform beeld van de klant binnen alle teams. Dat betekent dat marketing-, verkoop-, service-, contentmanagement- en operationele teams allemaal vanuit hetzelfde gedeelde beeld van de klant werken.

 

Is Hubspot het waard?

Ben je op zoek naar een review van Hubspot of de mening van anderen over deze software? Hubspot krijgt van Marktingtools-vergelijken.nl de titel Editors’ Choice. Voor kleine organisaties of zelfstandig ondernemers is deze tool te veelomvattend. De software is uitermate geschikt voor organisaties met een salesteam en marketeer/marketingteam.