Blog

Op deze pagina tref je een overzicht met interessante blogs voor marketeers en (startende) ondernemers. 

 


Google Tools op een rij

Google is de absolute koploper en zit boordevol handige tools om je website/webshop te optimaliseren en perfectioneren. Ook levert Google een proactieve bijdrage om je zichtbaarheid enorm te vergroten. De instellingen hierin zijn dan ook onmisbaar voor elke website en webshop. Hieronder een overzicht van de belangrijkste tools:

Lees meer »

Beeldmateriaal zoeken en plaatsen

Goed beeldmateriaal maakt de website. Het is vaak het eerste waar een bezoeker (bewust of onbewust) naar kijkt. Wat veel ondernemers onderschatten is de selectie van goed beeldmateriaal. Daar gaat namelijk veel tijd in zitten, vaak zonder dat je het zelf door hebt. Met onderstaande tips win je veel tijd, maak je geen beginnersfouten en vind je mooi beeldmateriaal dat ook nog eens bijdraagt aan de vindbaarheid in zoekmachines.

Lees meer »

De pagina's van je website indelen

Elke pagina heeft een doel. Tenslotte, je wilt dat je bezoeker tot actie overgaat en niet ‘zonder boodschappen de winkel uitgaat’ (in vaktaal: conversieratio). Dat betekent dat je je bezoeker moet prikkelen en moet begeleiden naar het gewenste doel.

Lees meer »

Wat is een slug?

Wanneer je aan de slag gaat met je nieuwe website/webshop dan is het belangrijk om een boomstructuur in je hoofd te hebben. Een boomstructuur kun je zien als een organigram. De homepage staat bovenaan en daaronder ga je verdiepingen maken. De meeste websites gaan niet verder dan drie of vier lagen, afhankelijk van de complexiteit van je website. Hier komt de term 'slug' om de hoek kijken. Wat is een slug een hoe gebruik je deze?

Lees meer »

Checklist CMS en webdeveloper selecteren

Ben je op zoek naar een nieuw CMS of een webdeveloper voor je nieuwe website of webshop? Of ben je ontevreden over de huidige website of webshop en overweeg je over te stappen? Dan is het goed om eerst een eisen- en wensenlijstje op te stellen. Door dit goed voor te bereiden, weet je beter aan welke verwachtingen het systeem en het bureau dient te voldoen, kun je op voorhand opties wegstrepen en kun je ook adequaat vergelijken of zelfs een RFI (Request for Information) opstellen en aanbieden aan geselecteerde bureaus. Hieronder staat een checklist om je op weg te helpen. 

Lees meer »

Doel en doelgroep afbakenen

Veel ondernemers zijn geen plannenschrijvers. Dat is heel herkenbaar! Je hoeft helemaal geen boekwerken te schrijven om je business te starten. Toch is het raadzaam om wat punten op papier te zetten die je houvast geven. Navolgend krijg je wat tips om je een goede basis te geven aan jouw online succes in wording!

Lees meer »

Nieuwsbrief mailing systeem selecteren

Sommigen vragen zich af of nieuwsbrieven nog wel toekomst hebben. Zonder twijfel is het antwoord: ja! Waarom? Omdat de software met de tijd meegaat en in veel organisaties (groot en klein) een sleutelrol vervult in het marketingplan.

Lees meer »

SSL-certificaat

SSL-certificaat? Je hebt het nodig voor je website. Maar wat is het? En wat is de functie hiervan? SSL staat voor Secure Sockets Layer. Kort samengevat: SSL is een certificaat dat een stukje veiligheid toevoegt aan je website/webshop. Tegenwoordig is een dergelijk certificaat echt een must, want zoekmachines straffen websites hard die het niet gebruiken. 

Lees meer »

Domeinnaam instellen

Domeinnaam, hostingpakket en email accounts: Wanneer je de wereld van het web wilt betreden dan is de eerste stap het vastleggen van een domeinnaam. Het is raadzaam dit zo snel mogelijk te doen, want als jouw gewenste domeinnaam eenmaal in bezit is van een ander dan is het lastig om deze alsnog in handen te krijgen. De domeinnaam zal dan namelijk in bezit zijn van iemand anders die hier een website op gaat plaatsen.

Lees meer »

Stappenplan social media berichten inplannen

Periodiek iets plaatsen op social media is heel belangrijk voor de zichtbaarheid van je bedrijf. Je kunt dit rechtstreeks doen op het platform dat je gebruikt. Veel bedrijven gebruiken echter meerdere kanalen en dan is het handig als je op meerdere kanalen tegelijkertijd iets kunt plaatsen en ook berichten vooruit kunt plannen. Zo kun je in één keer een mooie contentkalender klaarzetten. Er zijn meerdere tools die je hiervoor kunt gebruiken. In dit blog lees je hoe dit werkt. In dit voorbeeld maken we gebruik van de tool Hootsuite.

Lees meer »